تفاوت روانشناس، متخصص روانپزشک و متخصص مغز و اعصاب چیست؟


به گفته کودک کلینیک متخصص مغز و اعصاب (نورولوژیستی) که دوره های تکمیلی تشخیص و درمان سردرد را گذرانده و تبحر کافی در درمان انواع سردرد را دارد فوق تخصص سردرد گفته می شود.

از آنجاییکه سردرد یکی از شایعترین علامتهایی است که بیمار را نزد پزشک می کشاند معمولا ابتدا فرد توسط پزشکان عمومی وداخلی ویزیت می شود. در صورتیکه نیاز به برسی های تشخیصی و درمان تخصصی تر باشد بیمارباید به متخصص مغز و اعصاب و فوق تخصص سردرد مراجعه کند.

پزشک متخصص سردرد در فوق تخصصی سردرد، جدیدترین، به روز ترین و بهترین روشهای درمان سردرد را به صورت تخصصی به بیماران مبتلا به انواع سردرد ارائه می دهد که این کار پس از معاینه دقیق نورولوژیک و در صورت نیاز اقدامات پاراکلینیک صورت می گیرد.

تفاوت روانشناس، متخصص روانپزشک و متخصص مغز و اعصاب چیست؟

نورولوژیست‌ها (متخصص مغز و اعصاب)،‌ روانپزشکان و روانشناسان اگرچه حوزه کاری مشخصی دارند و تخصص‌های جداگانه‌ای می‌گیرند، از سوی بسیاری از مراجعان و بیماران ممکن است با یکدیگر اشتباه گرفته شوند. اینکه کی باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کرد، کی به روانپزشک و کی به روانشناس، ممکن است سوال بسیاری از مردم باشد.

اگر این سوال، سوال شما هم باشد، باید بدانید که اصولا روانشناس فردی است که دوره عمومی پزشکی را نگذرانده است و با گرفتن مدرک لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترا در رشته روانشناسی، روانشناس شده است و می‌تواند با ارائه راهکار‌های مختلف (بدون تجویز دارو) به مراجعانش کمک کند اما روانپزشک، پزشک متخصصی است که دوره عمومی پزشکی را طی کرده و پس از آن در رشته اعصاب و روان تخصص گرفته است.

متخصص مغز و اعصاب (دکتر بیتا جبلی) یا نورولوژیست هم پزشک متخصصی است که پس از طی کردن دوره پزشکی عمومی، تخصصش را در رشته مغز و اعصاب (نورولوژی) گرفته تا بتواند بیماری‌هایی مانند تشنج، ام‌اس، میگرن و سردرد‌های مختلف، فلج، سکته مغزی و کمردرد‌های مزمن و بیماری‌هایی از این قبیل را تشخیص دهد و درمان کند.

روانپزشک نیز می‌تواند در درمان اضطراب‌ها، افسردگی‌ها و سایر مشکلات اعصاب و روان به مراجعانش کمک کند و به آنها دارو بدهد اما روانشناس نمی‌تواند دارو تجویز کند و معمولا روان‌درمانی می‌کند.

ضمنا این نکته را هم باید یادآور شوم که جراح مغز و اعصاب هم می‌تواند جراحی‌هایی مانند برداشتن انواع تومور‌ها یا دیسک کمر را انجام دهد بنابراین هیچ شباهتی بین رشته‌های روانشناسی، روانپزشکی و تخصص مغز و اعصاب وجود ندارد.

چه موقع برای سردرد به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنیم؟

  • سردرد آنقدر شدید باشد که با فعالیتهای روزانه تان تداخل کند و شما را از کار، مدرسه و زندگی روزمره بازدارد.
  • وقتی مجبورید بیشتر روزها از آسپرین، بروفن، استامینوفن یا سایر دارو های مسکن سردرد مسکن استفاده کنید.
  • وقتی حس می کنید سرتان رو به بدتر شدن است.
  • وقتی از اینکه داروی زیادی برای تسکین سردرد مصرف می کنید نگران هستید.
  • اگر برای درمان سردرد مجبور به مراجعه به اورژانس شده اید.
  • اگر بیش تر از 15 روز در طی ماه گذشته سردرد داشته اید.
  • وقتی سردردتان برای اولین بار بالای 50 سالگی شروع شود.
  • اگر سردرد شروع ناگهانی و انفجاری داشته باشد و نه تدریجی

اگر سردردتان با هر یک از علائم زیر باشد:

الف) تب

ب) تهوع و استفراغ بخصوص استفراغ های صبحگاهی

ج) گیجی و منگی

د) درد و سفتی گردن

ه) هرگونه کاهش سطح هوشیاری

و) اختلال بینایی و تاری دید

ز) هرگونه نشانه های فوکال نورولوژیک مثل ضعف یک قسمت بدن و صورت

نحوه ارزیابی و تشخیص متخصص نورولوژیست چگونه است؟

قدم اول، گرفتن شرح حال دقیق از بیمار:

اینکه علائم از چه تاریخی، با چه شدتی شروع شده است؟ ابتدا کدام قسمت را درگیر کرده است ؟ سیر بیماری فرد چطور بوده است؟

بنابراین در مراجعه به متخصص نورولوژی لازم است تمامی اطلاعات دقیق ارائه شود که پزشک در تشخیص گمراه نشده و روند درمان سریع تر پیش رود.

نحوه معاینات متخصص مغز و اعصاب (نورولوژیست)

معاینات نورولوژی با توجه به شکایت اصلی بیمار شامل: معاینات سرو گردن و ته چشم بیمار، معاینه اندام ها، رفلکس ها، وضعیت تعادل، معاینه اعصاب دوازده گانه، معاینه حس لمس، موقعیت و… می‌باشد.

سپس با توجه به اطلاعات به دست آمده به تناسب تشخیص های احتمالی درموارد مورد نیاز پزشک از ابزارهای پاراکلینکی برای تشخیص بهتر استفاده می‌کند.

سفارش تولید محتوا


سفارش تولید محتوا

 

سفارش تولید محتوا چیست؟ امروزه بر سئو بر تولید محتوای با کیفیت تأکید بیشتری می شود. تولید محتوای با کیفیت بالا می تواند رتبه وب سایت شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. به همین دلیل است که اکثر مدیران وب سایت یکی از بخشهای خود را به تولید محتوا اختصاص می دهند و سعی می کنند وبلاگ نویسان باتجربه در این زمینه استخدام کنند.

 

یکی از مشکلات اصلی این وبلاگ نویسان ایجاد محتوای مناسب برای تجارت آنها است. نحوه تولید محتوا مرتبط با مخاطبان یک وب سایت و یافتن منبع معتبر بسیار دشوار است. از کجا سفارش تولید محتوا بدهیم.

 

در این مقاله سئو ، ما می خواهیم در مورد حل این مشکل با شما صحبت کنیم. نحوه تولید محتوای مناسب و آنچه برای آن نیاز دارید. پس با سئو همراه باشید.

 

داشتن ایده برای تولید محتوا

اولین قدم ایجاد ایده تولید محتوا است. ابتدا باید موضوع وب سایت و مقالات خود را تعیین کنید و سپس بر اساس آن شروع به ایجاد ایده و موضوع جدید کنید. یک دفترچه یادداشت همراه خود داشته باشید و موضوعات مربوطه را یادداشت کرده و بهترین را انتخاب کنید. سفارش تولید محتوا چگونه است.

 

لیستی از کلمات کلیدی تهیه کنید

تولید محتوا

 

یکی از دلایل فنی ایجاد محتوا استفاده از کلمات کلیدی در وب سایت شما است. لیست کلمات کلیدی را که می خواهید برای آنها برنامه ریزی کنید بنویسید و شروع به نوشتن کنید. برای این کار می توانید از ابزارهای SEO برای ایجاد محتوا و یافتن مرتبط ترین و جستجو شده ترین کلمات و عبارات استفاده کنید.

 

از ابزارهای تولید کلمات کلیدی استفاده کنید

ابزارهای تولید محتوا

 

به غیر از گوگل ، ابزارهای زیادی وجود دارد که با توجه به کلمه کلیدی عبارت مورد نیاز را تولید می کند. از ubersuggest ابزارها و وب سایت ها ، که بهترین عبارات با بیشترین جستجو را به شما نشان می دهد.

 

نوشتن سرفصل برای تولید محتوای جذاب

سفارش تولید محتوا  متأسفانه ، این می تواند دور زده شود - اما نه مگر اینکه از نظر فنی بدانید که این کار چه می کند. عنوان مهمترین بخش است زیرا در عنوان می توانید از کلمات کلیدی یا عبارات مهم به صورت هوشمند استفاده کنید و مهمتر از همه این عنوان محتوای شماست که کاربر را جذب می کند بنابراین در نوشتن آن بسیار دقت کنید.

 

محتوای وب سایت های رقبای خود را بررسی کنید

قبل از تولید محتوا ، مقالات سایت های رقیب را مرور کرده و سعی کنید نواقص تولید محتوای آنها را در قسمت محتوای وب سایت خود برطرف کنید. اگر مقاله خوبی در زمینه شما وجود ندارد ، کاملاً به نفع شما و ضروری است. برای راه اندازی وب سایت خود لازم نیست سخت کار کنید.

 

نیاز کاربر به تولید محتوا را در نظر بگیرید

مخاطبان اصلی محتوای وب سایت شما کاربران شما هستند ، بنابراین باید محتوایی تولید کنید که نیازهای آنها ، مشکلات روزمره آنها و همه ویژگی هایی را که به دنبال آن هستند برآورده کند. کاربران ساعت های زیادی را به صورت آنلاین به جستجوی محتوای مورد نیاز خود می پردازند و اگر بتوانید نیازهای اساسی آنها را با تولید محتوا برطرف کنید ، می توانید به یک منبع قابل اعتماد تبدیل شوید.

 

وارد بحث سطحی این موضوع نمی شوم

سفارش تولید محتوا  مشکل عمده اکثر مقالات سایت این است که محتوا کاملاً عنوان شده و بدون جزئیات است ، و اگر با موضوع تخصصی سر و کار دارید باید سعی کنید همه اطلاعات و مسائل را در غیر این صورت ارائه دهید. تعریف موضوع اصلی باعث می شود وب سایت شما متفاوت از سایرین باشد.

 

موضوع را در چندین مقاله مختلف بررسی کنید

بعضی اوقات موضوعاتی وجود دارد که توضیح چند طرف دارد اما موضوع یکسانی دارد. به عنوان مثال ، این مقاله را برای شما نوشتیم. روشهای زیادی برای تولید محتوا با جنبه های مختلف وجود دارد. می توانید روش ها و ایده های مختلف را در هر مقاله توضیح دهید. البته ، به خاطر داشته باشید که ایده های شما باید جنبه های مختلفی داشته باشند ، نه توالی.

 

برعکس بقیه را بنویسید

بیایید آن را با یک مثال توضیح دهیم. شما به عنوان یک بازاریاب محتوا ، نقش مفید رسانه های اجتماعی را می دانید و آن را یک نیاز اساسی می دانید و همه در این مورد با شما موافق هستند ، اما این بار به جای یک رسانه اجتماعی خوب برای بازاریابی محتوا ، اشکالات آن را بنویسید. سفارش تولید محتوا  این نوع مقاله نشان می دهد که شما به چیزهایی اهمیت می دهید که دیگران به آن توجه نمی کنند و این باعث می شود شما از دیگران متمایز شوید. در دنیای تولید محتوا ، اینها "تکنیک های مقاله خوانی" نامیده می شوند.

 

لیستی از مقالات محصول خود را دریافت کنید

یک لیست کامل از همه مقالاتی که وب سایت شما تولید می کند تهیه کنید. مزیت این کار این است که به راحتی می توانید به سایر بخشهای موضوع اصلی وب سایت خود بک لینک بدهید.

 

سایر مقالات بهترین محصول را در سایت قرار دهید

همیشه متخصصانی هستند که برای سایت های دیگر می نویسند. شما باید این افراد را پیدا کرده و مقالات آنها را در وب سایت خود قرار دهید. منظور ما کپی کردن آن نیست ، بلکه به شیوه ای متفاوت و نوشتن محتوای آن با ذکر منبع در قسمت مقالات شما است. البته انجام این تکنیک به صورت هفتگی یا ماهانه ترجیح داده می شود. این باعث می شود سایت های رقیب شما نیز همین کار را انجام دهند و پیوندی به سایت شما ایجاد شود.

 

تولید مقالات آموزشی

افزایش ترافیک با تولید محتوا

 

مردم همیشه به دنبال پاسخ به س howال "چگونه" هستند ، بنابراین شما باید بتوانید در تولید محتوای خود به چنین س questionsالات پاسخ دهید. بسیاری از کاربران ایده های آموزشی دارند که می توانید از آنها برای تولید یک مقاله آموزشی و همچنین کمک به آنها در پیدا کردن محتوای خود در اینترنت استفاده کنید.

ایده های میلیون دلاری


ایده های میلیون دلاری

x4_vige.jpg

آیا تا به حال آرزو کرده اید که ابداعی داشته باشید که بتواند جهان را تغییر دهد؟ شاید شما فقط به یک ایده منحصر به فرد اختراع فکر کرده باشید که بفهمید شخص دیگری قبلاً آن را ساخته است و اکنون میلیونها درآمد کسب کرده است؟ حتی کوچکترین ایده می تواند به عنوان پرتوی امید برای هر کارآفرین مشتاق باشد. گرچه موفقیت همیشه تضمین شده نیست ، اما ارائه ایده های جدید این امید را به ما می دهد که بتوانیم از رئیس ناراحت کننده و اتاقک خفه دفتر خود رها شویم. و اگر خوش شانس باشید ، همین ایده طراحی محصول در حال حاضر از ذهن شما عبور می کند حتی ممکن است شما را به یک میلیونر تبدیل کند. اما ، آیا می دانید ایده شما برای تبدیل شدن به یک هدف لازم نیست خیلی فنی یا حتی معقول باشد؟ در واقع ، بسیاری از ایده های میلیون دلاری وجود دارد که مضحک است - برخی حتی کاملا عجیب و غریب - که بسیار موفق شده اند. اگر متقاعد نشده اید ، به ایده های مضحک و خارج از این جهان زیر نگاه کنید که مخترعان و سرمایه گذاران آنها را به ثروت ناپاک تبدیل کرد. 18 اختراع تصادفی که میلیون ها نفر ساخته شده است. 1. استخوان های آرزو شکسته خوش شانس اگر شما در امر مبارزه سالانه برای یک و تنها استخوان مهره بوقلمون خوش شانس نبودید ، Lucky Break Wishbone برای شما مناسب است. کن آهرونی مرد پشت این محصول است. او وقتی که در هنگام شام شکرگذاری با خانواده اش در سال 1999 ، دید که چگونه چندین نفر می خواهند استخوان آرزوی خود را داشته باشند ، به این فکر افتاد. در سال 2004 ، او سپس تصمیم گرفت تا تجارت مشاوره خود را برای راه اندازی Lucky Break Wishbone Corp تعطیل کند و بطور رسمی فروش استخوان های پلاستیکی شکسته منحصر به فرد خود را آغاز کند. فقط در طی دو سال ، این شرکت توانست تقریباً یک میلیون فروش از طریق توزیع کنندگان خود در بیش از 40 ایالت در سراسر کشور ایجاد کند. 2. صورتهای لبخند زرد با سود تقریبی 500 میلیون دلار ، صورت لبخند زرد خلق موری و برنارد اسپانیا است. آنها می خواستند فروشگاه جدید خود را افتتاح کنند ، بنابراین تصمیم گرفتند حق انحصاری آن صورتک های زرد را که امروز تقریباً در همه جا می بینید خریداری کنند. آنها حتی برچسب "Have a Nice Day" را خریداری کردند تا با آن همراه شوند. آنها این کلمات و تصاویر را روی همه چیز قرار دادند ، که راه را برای ارزش خالص 50 میلیون دلار در یک سال و نیم اول هموار کرد. 3. دستبندهای سیلی احتمالاً اینها را دوست داشتید وقتی هنوز بچه بودید. در حقیقت ، بسیاری از کودکان پنج یا بیشتر از اینها داشتند ، حتی بعضی از آنها همزمان به همه آنها سیلی می زدند. دستبندهای اسلیپ ساخته استوارت اندروز است که به او کمک کرد تا برنده تمام پولها باشد. قبل از اختراع ، اندروز فقط یک معلم فروشگاه ساده و معمولی دبیرستان بود. دستبندها فقط در سال 1990 او را بین شش تا هشت میلیون نفر درآمدند. 4. صفحه اصلی میلیون دلاری داستان پشت صفحه اصلی میلیون دلاری چنان از این دنیا خارج شده است که شاید حتی باورتان نشود. این خلاقیت الکس تیو ، 21 ساله انگلیسی است. او یک صفحه اصلی ساخت که در آن هر پیکسل 1 میلی متر را به قیمت 1 دلار فروخت. وی برای همراهی با خلقت خود ، حتی با هدف استفاده از صفحه اصلی برای پرداخت هزینه تحصیل در دانشگاه ، به قلب مردم نیز رسید. پرونده خیریه Tew مورد توجه تبلیغ کنندگان قرار گرفت و فقط در مدت بیش از یک سال ، این سایت توانست تمام پیکسل های خود را به فروش برساند. 5- Snuggie دلیل اصلی موفقیت Snuggie کمپین تبلیغاتی آن بود. Snuggie ، اختراع Scott Boilen از Allstar Products ، در اطلاعات غیر مسخره تبلیغاتی تبلیغ می شد که خانواده هایی را نشان می داد که هنگام کباب کردن مارشمالو و حضور در مسابقات ورزشی از Snuggie استفاده می کردند. بویلن گفت که این نوع روش را اتخاذ کرد زیرا این محصول قبلاً مضحک بود و تبلیغ آن به روشی مسخره کاملاً منطقی بود. این روش کار کرد و بیش از 200 میلیون دلار درآمد کسب کرد.

منبع: یک سوال

 

 

حفاظ پنجره فرفورژه ساده و شیک و زیبا همچنین ایمن


حفاظ پنجره فرفورژه ساده و شیک و زیبا همچنین ایمن

حفاظ پنجره فرفورژه خانه شما می تواند امنیت خانه را رقم بزند. در خانه هایی که در طبقات اول هستند یا خانه های ویلایی و مسکونی شرط اول این است که از طریق نرده حفاظ پنجره فرفورژه ایمنی خانه را فراهم کند. نکته ای که باید در هنگام خرید نرده حفاظ پنجره فرفورژه برای خود در نظر داشته باشید این است که این نرده قرار است در برابر سارقین از اموال شما دفاع کند. برای اینکه حفاظ پنجره فرفورژه برنده میدان باشد باید از  کیفیت عالی برخوردار باشد. شما با در نظر گرفتن بهترین متریال و همچینن رعایت مسائل امنیتی در ساخت نرده پنجره می توانید با خیال راحت خانه خود را ترک کرده بدون استرس و به مسافرت بروید.

در صورتی که نرده حفاظ پنجره فرفورژه شما تنها چند تکه تیغه اهنی باشد که در کنار هم جوش خورده است و هیچ استانداری برای ساخت ان در نظر گرفته نشده است باید به شما  هشدار بدهیم که سارقین به راحتی می توانند از طریق این نرده حفاظ پنجره فرفورژه ها به سادگی وارد خانه شوند.

برای داشتن نرده حفاظ پنجره فرفورژه ایمن و مقاوم باید تمامی جنبه های امنیتی در نظر گرفته شود. از جمله مهمترین نکته ای که باید برای ساخت نرده حفاظ پنجره فرفورژه در نظر گرفت این است که عرض بین تیغه های ساخته شده در نرده حفاظ پنجره فرفورژه باید مقدار معین و استانداری باشد که سارقین نتوانند سر خود را بین این تیغه ها جای دهند. همچنین نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که استفاده از متریال کیفیت و مرغوب با در ساخت حفاظ پنجره فرفورژه سبب می شود تا ماندگاری بالایی داشته باشد و در برابر نور آفتاب و گرد وغبار و سایر شرایط محیطی، رنگ از بین نرود و زود کهنه و فرسوده نشود.

برای اینکه جنبه های امنیتی برای ساخت حفاظ پنجره فرفورژه رعایت شود و همچنین جنبه های زیبایی شناختی نرده محافظ پنجره نیز لحاظ شود کافیست با شرکت فرفورژه آنلاین تماس گرفته و یکی از این حفاظ های زیبا فرفورژه یا نرده حفاظ استیل یا نرده حفاظ ساده و مدرن و کلاسیک و همچنین سلطنتی را برای خود برگزینید.

 

نرده بالکن فرفورژه برای امنیت بیشتر

یکی از انواع نرده هایی که امروزه حتی به عنوان نرده دیوار هم مورد استفاده قرار می گیرد نرده بالکن فرفورژه فرفورژه است. شما میتوانید از انواع مختلفی از این نرده بالکن فرفورژه استفاده کنید البته این نوع نرده ها میتوانند با توجه به آنچه که شما در نظر دارید متفاوت باشند. بعضا برای شما هم پیش آمده است که ساختمان هایی را دیده اید که می تواند به شما الهامات و ایده هایی در زمینه انتخاب نرده مورد نظر شما را بدهند. دقت داشته باشید که این کار در واقع برای شما به عنوان یک فرد مبتدی در این زمینه کار آسانی نخواهد بود و اگر شما اطلاعات کافی را در این زمینه نداشته باشید دچار مشکلاتی خواهید شد.

 

درب فرفورژه پارکینگ و حیاط زیبایی را به ساختمان شما دعوت می کند.

 

درب فرفورژه پارکینگ اولین عنصر دکوراتیوی است که ببینده به ان می نگرد. در واقع وجود درب فرفورژه پارکینگ شیک و مدرن سبب می شود تا ارزش و نمای خانه شما نیز بیش از پیش زیبا تر جلوه کرده و باارزش تر شود. در صورتی که در کوچه قدم بزنید و نگاهی به درب فرفورژه پارکینگ ساختمان ها بیاندازید متوجه می شوید که وجود درب پارکینگ خاص و زیبا چقدر روی دید شما و نمای خانه موثر است.

با وجود درب فرفورژه پارکینگ خاص و مدرن می توانید خانه خود را به یک نماد در کوچه تبدیل کنید. درب فرفورژه پارکینگ در طرح ها و مدل های مختلفی موجود است که شما می توانید هر یک از طرح های زیبا و خاصی را که دوست دارید برای خود داشته باشید مانند : درب لیزری برای این امر کافیست تصویر درب فرفورژه پارکینگ مورد نظر را به کارشناسان فروش ما در فرفورژه آنلاین بفرستید.

درب حیاط خانه در طرح های فرفورژه یا درب فرفورژه پارکینگ طرح چوب و همچنین درب فرفورژه پارکینگ و درب لیزری درب حیاط و درب پارکینگ مدرن و کلاسیک و همچنین درب فرفورژه پارکینگ جنوبی یا شمالی و یا درب فرفورژه پارکینگ ویلایی یا خانه باغ و تک لنگه و یا درب پارکینگ دولنگه یا سه لنگه و... تقسیم می شود.

فرفورژه آنلاین با نیم قرن تجربه در زمینه ساخت انواع محصولات فلزی و همچنین کسب حداکثری رضایت مشتریان توانسته است جایگاه ویژه و قابل قبولی را برای خود رقم بزند.

 

 

منبع : خبرگزاری ایسنا